سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهانگرد

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نقشه شهر سنگاپور

    نظر

www.جهانگرد.com

جمهوری سنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا به پایتختی شهر سنگاپور است. شهر سنگاپور از مقاصد محبوب گردشگری است و شهری جزیره ای است که در جنوبی ترین نقطه شبه جزیره مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. از عوامل جذابیت این مقصد گردشگری این است که سنگاپور نه تنها یکی از ثروتمندترین و سازمان یافته ترین کشورهای جهان است بلکه جاذبه های زیادی برای ارائه به گردشگران نیز دارد. این کشور 1,000 مرکز خرید دارد که میتواند شما را غرق در لذت خرید کند و یک کشور جزیره ای است که دورنمای پانارامایی از ساحل دارد. در اینجا می توانید تنوع زیادی از شیوه زندگی، فرهنگ و مذهب را مشاهده کنید.

از نظر مراکز دیدنی، سنگاپور جزو کشورهایی است که انواع و اقسام دیدنی ها را در خود جای داده است. از جمله دیدنی های سنگاپور میتوان به سواحل این کشور، باغ ها و پارک های چشم نواز آن، مراکز خرید و آسمان خراش های مدرن، معابد و مساجد، مراکز تفریحات ورزشی، مراکز اسپا و ماساژ و … اشاره کرد.

تفریحات

شهر سنگاپور پر از شادی، نشاط و جشن است و محل های زیادی برای تفریح مثل کافه ها و رستوران ها دارد و همچنین مراکز زیادی هم هستند که می توانید در آنجا تفریحات و سرگرمی های خاص داشته باشید. «بیگ اسپلش» که زمان پارک آبی بزرگی بود امروزه به مکانی تفریحی تبدیل شده که رستوران ، زمین مینی گلف و زمین والیبال ساحلی دارد. شهربازی اسکیپ هم از دیگر مکان های تفریحی است که وسایل تفریحی هیجان انگیزی زیادی دارد. بطور کلی، مراکز تفریحی در این کشور شامل امکانات غذاخوری و خرید هستند و محل هایی هم برای اجرای تئاتر و موزیک دارند.

آب و هوای سنگاپور 

همان طور که می دانید سنگاپور از کشور های جنوب شرقی آسیا است. سنگاپور از نظر جغرافیایی چندان هموار نیست و بلند ترین ارتفاع آن 166 متر است. این کشور که در شمال خط استوا واقع شده، آب و هوای گرمسیری دارد. بنابراین هوا نیز اغلب گرم خواهد بود و به علت شرایط جغرافیایی آن در فصل های مختلف سال تغییر هوا را حس نخواهید کرد. اما از دسامبر تا ژانویه هوا خنک تر می شود. بنابراین سفر در این ماه ها دلپذیر تر است ولی در ماه های آوریل تا مه که معادل خرداد و تیر است گرم ترین هوای مسافرت سنگاپور خود را خواهید داشت. در بیشتر ماه ها سنگاپور با بارش باران همراه است و میانگین بارش آن 2340 میلی متر است.

بارانی ترین ماه ها، ماه دسامبر یعنی آذر و دی ماه است. حتی کمترین دمایی که تاکنون سنجیده شده 19 سانتی گراد است. بنابراین با این گفته ها سفر خوبی به سنگاپور خواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر از آب و هوای سنگاپور باید بدانید که این کشور بین دو جبه ی باد موسمی قرار گرفته است. باد های موسمی خاصی که از شمال شرق می آیند. این باد ها باران زا هستند. باران هایی که در سنگاپور می بارند شدید ولی کوتاه هستند. باد های دیگری از جانب جنوب غرب می وزند. این باد ها باران زا نیست.بنابراین در این ماه ها یعنی ماه های ژوعن تا سپتامبر دما بالاتر می رود.

بهترین زمان سفر سنگاپور

در هر ماه، سنگاپور مراسم های مختلف برگزار می کند. برای مثال ماه بهمن که چیزی بین ژانویه و فوریه است مراسم خاصی به نام تای پوسام که یک جشن دیرینه ی هندی است برگزار می شود. فروردین جشن و فستیوال غذا در سنگاپور به چشم می خورد و این بهترین فرصت برای توریست هایی است که از تنوع غذایی لذت می برند.
حتی بهترین زمان ها برای مسافرت می تواند در میان سال نو چینی ها یعنی بین ماه های دسامبر و ژوئن باشد.

نقشه شهر سنگاپور

برای دانلود نقشه از این لینک استفاده نمایید