سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهانگرد

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نقشه توریستی شهر توکیو

    نظر

com.جهانگرد.www

شهر توکیو ، پایتخت ژاپن، سرزمینی هزار رنگ و زیبا از فرهنگ‌های سنتی و بومی و جدیدترین پیشرفت‌های دنیای مدرن است. خیابان‌های شلوغ و پرازدحام با تبلیغات خیره‌کننده‌ی نئونی، انگار از دل یک فیلم علمی تخیلی بیرون آمده‌اند. این شهر با وجود زلزله‌خیز بودن، آسمان‌خراش‌های بلندی دارد. برنامه‌ریزی‌های کلانی برای ایمن‌سازی شهر و کنترل جمعیت زیاد آن صورت گرفته است.
برای دیدن مگامال‌ ها و مراکز تجاری بسیار بزرگ، بوتیک‌های مدرن و شیک که نشان‌دهنده‌ی معماری بی‌نظیر مدرن ژاپنی است و دیدن یکی از بلندترین برج‌های دنیا یعنی توکیو اسکای تری، باید به این شهر دیدنی سفر کنید.

موقعیت جغرافیایی توکیو
شهر توکیو، در شرق جزیره هونشوی ژاپن قرار گرفته است. جزایر توکیو اکثراً از جزایر آتشفشانی تشکیل شده‌اند. در جزایر ایزوی توکیو همچنان نیز تعداد زیادی آتشفشان فعال وجود دارد. مساحت این کلان شهر ژاپنی، 2,187 کیلومتر مربع است و طبق آمار سرشماری که در 2016 انجام شده در این شهر 13,617,444 نفر زندگی می کنند.


وضعیت آب‌ و‌ هوا
شهر توکیو دارای آب و هوای نیمه استوایی مرطوب است. از ویژگی‌های آب و هوای آن می‌توان به تابستان‌های گرم و مرطوب با زمستان‌های خنک اشاره کرد. گرم‌ترین ماه سال در توکیو ماه آگوست است که میانگین دمای هوا به 26 درجه سانتیگراد می‌رسد. سردترین ماه سال ماه ژانویه با میانگین دمای 5 درجه‌ی سانتیگراد است. میانگین بارش سالیانه‌ی باران در حدود 1530 میلی‌متر است. توکیو تابستان‌های مرطوب و زمستان‌های خشک دارد. بارش برف در توکیو پراکنده و اندک است ولی معمولا هر سال اتفاق می‌افتد. این شهر گاهی با طوفان هم مواجه می‌شود که البته تعداد کمی از آنها شدید و مخرب است.


بهترین زمان برای سفر
بهترین زمان برای سفر به توکیو بین ماه‌های مارس تا آوریل و سپتامبر تا نوامبر است. از مزایای سفر در فصل پاییز، تماشای مناظر بی‌نظیر پاییزی با هزاران رنگ زیبا و آب و هوای ملایم و مطبوع است. بهار هم تقریبا آب و هوای مشابهی دارد با این تفاوت که به جای برگ‌های هزار رنگ پاییزی، درختان گیلاس را می‌بینید که به زیبایی تمام شکوفه کرده‌اند. از طرف دیگر، فصل تابستان، فصل اوج گردشگری در توکیو است. به این معنا که باید در صف‌های طولانی موزه‌ها بایستید و سوار متروهای شلوغ شوید. اگر می‌توانید از سفر در این فصل سال اجتناب کنید. گرما و رطوبت زیاد و قیمت‌های بالای اتاق‌های هتل‌ها، باعث می‌شود که نتوانید به خوبی و در کمال آرامش، از سفرتان لذت ببرید. آب و هوای فصل زمستان، سرد است ولی غیرقابل تحمل نیست ولی در این فصل نمی‌توانید بخشی از زیبایی‌های توکیو مثل پارک‌های دیدنی آن را تجربه کنید.


نقشه شهر توکیو

برای دانلود نقشه از این لینک استفاده نمایید