سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهانگرد

صفحه خانگی پارسی یار درباره

نقشه شهر بانکوک

com.جهانگرد.www

بانکوک شهری عجیب با آب و هوایی مرطوب است و دارای معابد با شکوه و بازارهای تاریخی و آسمان خراش ها و بارهای مختلف می باشد. در این شهر شاهد ترکیب سنت و مدرنیته هستیم.

خیابان های بانکوک پر از هتل های مدرن، معابد و زیارتگاه های مذهبی و فروشگاه های مختلف و ساختمان های گوناگون می باشد. زندگی سنتی تایلندی دراین شهر مدرن فراموش نشده است. راهبان شنل پوش همیشه برای جمع آوری صدقه در تلاش اند. خانواده هایی هنوز در خانه های چوبی در نزدیکی رودخانه ی Chao Phraya ساکن هستند. بیشتر گردشگران سفر خود را از Rattanakosin آغاز می کنند و بعد به کاخ گرند و وات پو (Wat Po) می روند. در این جا رودخانه ی Chao Phraya شهر را از قسمت های قدیمی آن جدا می کند. یک نقطه ی ساکت و آرام با کانال های باریک و بازارهای شناور. به همین دلیل بوده که زمانی به بانکوک ونیز شرق می گفته اند. هنوز گردشگران زیادی برای بازدید از خیابان Khao San و خزید اجناس مقرون به صرفه آن می روند. در حالیکه رستوران ها و فروشگاه های محله چینی در جنوب واقع شده است بیشتر ساختمان ها و عمارت های دولتی در شمال شهر واقع شده اند. بخش مدرن بانکوک در سمت شرق کانال واقع شده است. فعالیت های مرتبط با کسب و کار و مراکز خرید و بازارهای رنگارنگ و قطار هوایی BTS. بیشتر رستوران ها و بارها و هتل های درجه یک بانکوک در نزدیکی خیابان Siam و Sukhumvit هستند. حتما از بازاری که آخر هفته ها در Chatuchak برگزار می شود دیدن کنید. مردم محلی و گردشگران زیادی برای خرید سوغات و لباس و اجناس خانگی و کارهای دستی تایلندی با قیمت هایی ارزان به این بازار می آیند. کسانی که مقصد آن ها فقط سواحل و استراحتگاه های ساحلی و یا مناطق شمالی است بازدید از یکی از یکی از هیجان انگیز ترین پایتخت های آسیا را از دست می دهند. چند ساعتی را در این شهر سپری کنید و خواهید فهمید چرا شهر بانکوک یکی از پر بازدید ترین شهرهای جهان است.

شرایط آب و هوای بانکوک
شرایط آب و هوایی بانکوک به 2 فصل مختلف تقسیم شده است: فصل خشک و فصل مرطوب. فصل بارش باران در بانکوک بین ماه های می تا سپتامبر است و بارش در ماه ژوئن به اوج می رسد. در فصل مرطوب در گرم ترین ساعات درجه حرارت هوا به 20 درجه سانتی گراد می رسد و علاوه بر باراش باران ساعاتی هم هوا آفتابی است. بارش معمولا عصرها اتفاق می افتد اما در برخی ار روزها ممکن است تمام روز هوا بارانی باشد.
بین ماه های اکتبر تا فوریه بهترین زمان برای سفر به این شهر است. درجه حرارت هوا در این زمان 25 تا 28 درجه سانتی گراد است و معمولا نسیم خنکی می وزرد و امکان بارندگی کوتاه مدت وجود دارد.
از نوامبر تا فوریه فصل خشک است. اوج فصل گردشگری بانکوک ، تور تایلند و تور بانکوک در این ماه ها می باشد. این زمان حداقل میزان بارندگی را دارد و درست قبل از شروع داغ ترین روزهای سال است. در ماه های مارس، آوریل و می هوا گرم می شود و درجه حرارت هوا تا 30 درجه سانتی گراد می رسد. در این زمان میزان رطوبت هوا بالا است که این می تواند کمی باعث اذیت گردشگران شود. اگر در این زمان به بانکوک سفر می کنید بهتر است لباس هاس نخی و سبک همراه داشته باشید. بهترین زمان برای بازدید از بانکوک در خشک ترین فصل سال که بین نوامبر و فوریه می باشد. در طول فصل بارندگی بین می و سپتامبر رطوبت هوا بالا رفته و با اینکه باران‌های شدید طولانی نیست، اما در بیشتر طول فصل در خیابان ها آب جاری می شود. گرمترین زمان در طول سال بین مارچ و می است که اگر جزو افراد محلی که به آب و هوای آنجا عادت دارند نباشید، بدون تهویه مطبوع ماندن در آنجا برایتان غیر ممکن است.

نقشه شهر بنکوک

برای دانلود نقشه از این لینک استفاده نمایید.